Tuesday 24 December 2013

Timbul selepas Tenggelam

          Assalamualaikum, salam sejahtera, salam hormat dan salam kasih dari saya. Apa khabar anda semua? Semoga sihat dan waras sentiasa la hendaknya. Bersyukur la kita masih berpeluang untuk menyedut nafas percuma yang diberikan oleh yang Esa. Sabar dulu,jangan tutup lagi entri ni.walaupun permulaan entri ni seperti anda sedang membaca blog penceramah bebas,tetapi anda sebenarnya masih bersama Joker Malaya yang tip top. Memang berdosa aku puji diri sendiri. Well,aku bukan kata yang korang tak baca blog penceramah bebas yang mengajak kita ke arah yang lebih baik,tapi.......alah,kau pun tahu kan diri kau sendiri.

          Seperti mana tajuk entri kali ni,ini merupakan kemunculan pertama aku untuk tahun ni walaupun seminggu lagi dah nak masuk tahun baru. Cukup setahun seminggu dari entri yang terakhir.bapak lama.. Jujur aku mengaku,memang aku sibuk tahap hiperbola (perkataan Komsas masa SPM dulu). Kehidupan seorang pelajar dan seorang pencinta wanita ni memang sukar. Kat kolej tu aku jadi macam buruh takde masa nak rehat walaupun sebenarnya banyak masa aku tidur. Tapi masa aku tidur tu otak aku tengah susun memori perkara-perkara yang aku dah belajar.korang tahu apa.. Kisah aku di kolej akan aku ceritakan pada masa akan datang.


Panglima Tentera sambut aku balik. Laptop bawak,tapi tak sempat jugak update blog.

          Ramai mak ayah hubungi aku,bagi tahu anak perempuan diaorang meracau-racau macam orang gila sambil cakar-cakar tangan. Walaupun mak ayah diorang tak bagitahu punca berlaku sedemikian,tapi aku tahu sebab mereka rindukan hasil nukilan Joker Malaya ni.ok aku tampar diri sendiri sekarang sebab perasan..

          Untuk menulis blog yang bernas dan dipenuhi fakta yang ohsem macam blog aku ni kalau korang rasa macam tu la, sangat memerlukan masa. Ia tidak boleh dipaksa-paksa,macam cinta. Maaf,lari tajuk. Korang tidak akan dapat menulis dengan baik ketika kepala kosong,dan tidak jugak ketika kepala tengah penuh,sebab nanti kau nak tunjuk semua perkara kau pandai. Definisi 'penuh' sebentar tadi bukan keadaan seseorang yang baru ambik dadah.

          Ketika nak menulis sesuatu entri tu pulak,kita kena fikir apa hal yang bakal diumpatkan. Takut takut termasuk hal berkait politik,kaum termasuk la agama. Lain la kalau korang admin blog atau laman web politik yang tak habis habis mengutuk sana sini,hina sama sendiri padahal sama agama sama kaum. Kau salah,aku betul,kau sesat,aku pelat tapi bisa bicara seperti kamu,lidah ku panjang berpintal-pintal. Saja aku letak lirik lagu Salam Muzik,nak tengok korang perasan ke tak.kihkihkih

          Aku akui untuk menjadi seorang penulis tegar blog ini memerlukan satu komitmen yang penuh dan jitu. Kadang kadang ia bergantung atas keadaan. Yela,aku memang bawak laptop pergi belajar,tapi dah coverage internet tak sampai kat bilik,apa aku boleh buat. Takkan la aku nak usung laptop turun kat kafe semata-mata nak update blog. Kena kutuk kat kawan-kawan,esaimen bertambun taknak pulak diusahakan nya.

          Tidak aku nafikan menyepikan diri dan tiba-tiba membuat kemunculan gilang gemilang boleh membuatkan peminat peminat kembali diserang histeria,tapi kita juga berisiko untuk dilupakan ketika kita menyepi untuk masa yang agak lama tersebut. Wei wei,rilek ar,jangan sedih nak menangis bagai. Aku kan Joker Malaya,orang lupakan aku,huru hara hidup dia. Saja aku ugut.

          Mungkin setakat ini dulu entri kemunculan gilang gemilang aku kali ni. Korang jangan lah merajuk kata aku akan senyap pulak,doa doa la suruh aku menulis lagi,makbul doa tu nanti. Kalau ada idea,kongsi kongsi dengan aku,mana tahu aku boleh putar belit jadi gempak,silap silap boleh buat cerita drama cinta petang petang kat TV3. Korang kan gila glamour,aku tak.

Selamat berehat dan gunakan masa dengan melakukan perkara yang bermanfaat !

       

No comments:

Post a Comment